Mituri spulberate despre GPL

Gazul petrolifer lichefiat este un combustibil alternativ folosit in intreaga lume, compus din butan si propan. Iata cateva mituri spulberate despre folosirea GPL-ului.

1. GPL-ul este un combustibil periculos, existand mereu riscul unei explozii

Adevarul este ca o instalatie GPL omologata, montata de un service autorizat, nu este mai periculoasa decat un rezervor de benzina sau motorina. Rezervoarele din GPL sunt proiectatea pentur a retine combustibil sub presiune. Asta inseamna ca trebuie sa fie realizate din material mai gros si mai rezistent decat rezervoarele traditionale. Astfel riscul de explozie este practic nul.

2. Automobilele care ruleaza pe GPL sunt mai lente

Instalatiile moderne secventiale GPL pot duce la scaderea puterii motorului si a cuplului cu cateva procente si implicit a vitezeu maxime a automobilului. Acceleratia scade cu aproximativ 5% fata de alimentarea cu benzina. Insa, automobilul poate fi alimentat cu benzina cat timp este nevoie de acceleratie rapida.

3. Conversia pe GPL creste consumul

Un motor alimentat cu GPL va inregistra o crestere a consumului cu aproximativ 10-20%, dar diferenta de pret intre benzina si GPL anuleaza rapid aceasta crestere a consumului. Autonomia unui automobil pe benzina + GPL poate sa ajunga si la 1500 km.

4. Automobilele pe GPL au probleme cu pornitul iarna

Instalatiile GPL moderne secventiale permit pornirea masinii si la temperaturi foarte scazute sub -15°C.

5. Gazul Petrolifer Lichefiat afecteaza motorul

GPL-ul produce o ardere mai eficienta decat benzina, curatand astfel reziduurile din motor. Anumite probleme pot sa apara daca proprietarii nu comuta si pe benzina periodic pentru a pastra in stare optima injectoarele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.

× Suntem online!