Conform datelor si cunostintelor disponibile este mai usor sa spargi sau sa deformezi un rezervor de benzina sau motorina decat unul de GPL. De obicei rezervoarele de benzina sunt din plastic si nu sunt echipate cu dispozitice de siguranta. In schimb rezervoarele GPL sunt dotate cu electrovalve care controleaza fluxul de gaz.
Valva de umplere – aceasta valva impiedica umplerea cu mai mult de 80% a rezervorului GPL;
Supapa de operare – se deschide in momentul in care se incepe folosirea gazului;
Supapa de exces – opreste gazul in cazul in care conductele sunt deteriorate;
Supapa de siguranta – elibereza treptat gazul atunci cand presiunea din rezervor creste peste limita admisa pentru a evita explozia.
Pentru ca un rezervoarele GPL sa poata fi utilizate acestea trebuie sa treaca mai multe teste. Aceste teste sunt efectuate pe rezervoare selectate aleatoriu din fiecare serie.
Teste pe material si sudura – sunt prelevate probe aleatoriu si scanate cu radiatii pentru a scoate la iveala potentiale defecte
Teste de spargere – sunt alese rezervoare aleatoriu din serie si se umplu pana cedeaza. Unele rezervoare GPL pot sa reziste pana la presiuni de 110-120 bar.
Testul cu focul – rezervorul este umplut cu GPL si pus in mijlocul focului la temperaturi ce depasesc 600 – 700°C. Pentru a trece testul rezervorul trebuie sa se goleasca treptat prin supapa de siguranta fara a ajunge la o presiune atat de mare incat sa explodeze.