Ati auzit probabil povesti cum ca atunci cand mergi pe GPL, consumul aproape se dubleaza. Adica, daca pe benzina consumi 8 litri/100km, utilizand GPL vei consuma chiar si 15 litri/10km. In acelasi timp mai sunt multi cei care spun ca de fapt consumul creste cam cu 20-30%, un alt lucru gresit.
Realitatea este ca noile instalatii de GPL secventiale care sunt controlate de computer sunt capabile sa pastreze consumul identic cu cel pe benzina, chiar daca combustibilul nu este lichid, precum benzina.
Cu alte cuvinte, ai crede ca daca pui o instalatie GPL pe aceeasi masina, vei obtine tot un consum de 8 litri, dar la jumatate de pret, adica e ca si cum masina ta ar consuma numai 4l/100 de benzina.
Este adevarat! Insa in realitate trebuie sa mai tinem cont si de alti cativa factori care afecteaza consumul. Din cauza greutatii instalatiei GPL, apare un consumul mai mare cu aproximativ un litru fata de benzina, la care se mai adauga intre 1 si 3 litri din pricina performantei scazute.
Sa explicam, la prima vedere, performantele pe GPL nu scad, deoarece calculatorul instalatiei instalatiei isi face treaba si stie exact cat gaz trebuie sa introduca in admisie. Dar pedala raspunde altfel in special la demarajele la viteza mai mare. Cu alte cuvinte, fara sa ne dam seama, apasam pedala de acceleratie mai tare. Daca pe benzina pentru aceleasi performante (demaraj si acceleratie) am fi apasat pedala la 60% din cursa, pe GPL vom apasa pedala la aproape 70% din cursa. Iar acest lucru se traduce printr-o crestere minora a consumului.
In concluzie, daca folosind benzina autoturismul tau consuma 8 litri/100km, folosind GPL va consuma 9 litri/100km. Daca luam in considerare pretul redus al unui litru de GPL ajungem la concluzia ca obtinem o economie de cel putin 40%.