Instalatiile GPL moderne secventiale controlate de un calculator, sunt capabile sa pastreze consumul identic cu cel pe benzina, chiar daca acest combustibilul nu este lichid, precum benzina. Probabil ati auzit “povesti” cum ca atunci cand mergi pe GPL, consumul aproape se dubleaza. Adica, daca pe benzina consumi 8 litri/100km, utilizand GPL vei consuma chiar si 15 litri/10km. In acelasi timp mai sunt multi cei care spun ca de fapt consumul creste cam cu 20-30%, un alt lucru gresit de altfel.
Trebuie totusi sa luam in condiderare si alti factori care afecteaza consumul. Din cauza greutatii instalatiei GPL si a performantei putin scazute a gazului, apare un consumul mai mare cu aproximativ un litru fata de benzina. Performantele motorului pe GPL nu scad, deoarece calculatorul instalatiei isi face treaba si stie exact cat gaz trebuie sa introduca in admisie. Dar pedala raspunde altfel in special la demarajele la viteza mai mare. Cu alte cuvinte, fara sa ne dam seama, apasam pedala de acceleratie putin mai tare. Daca pe benzina pentru aceleasi performante (demaraj si acceleratie) am fi apasat pedala la 60% din cursa, pe GPL vom apasa pedala la aproape 65-70% din cursa. Acest lucru se traduce printr-o crestere minora a consumului.
Merita sa treci pe GPL?
Cu alte cuvinte, dupa conversia GPL, daca pe aceeasi masina aveai un consum de 8l/100km, folosind GPL pe aceeasi masina (si avand acelasi stil de condus) vei obtine un consum de 9l/100km. Luand in considerare pretul redus al unui litru de GPL, care este jumatate din pretul unui litru de benzina, ajungem la concluzia ca obtinem o economie de cel putin 40-45%. Astfel, raspunul nostru este categoric DA, merita sa treci pe GPL.