La iesirea din rezervor, GPL-ul trece printr-o valva comandata electric, apoi intra in reductor-vaporizator, unde este transformat din stare lichida in stare gazoasa si-i reduce presiunea. Trece apoi printr-un regulator de debit comandat electronic, este introdus in rampa de injectie si apoi in cilindri, la fel ca si benzina, unde se produce combustia.

Instalatiile GPL moderne secventiale lucreaza in sistem dual, adica folosesc benzina la pornire si comuta automat pe GPL cand temperatura optima a fost atinsa. Comutarea de pe un regim pe altul se poate face foarte simple si manual, chiar in timpul functionarii, prin intermediul unui buton aflat la bordul masinii. Instalatiile pentru motoarele pe benzina, difera intre ele in functie de sistemul de alimentare al motorului (prin carburator, injectie monopunct sau multipunct).

Mentalitatea conform careia instalatia GPL duce la uzura prematura a motorului este total gresita. Studiile au demonstrat ca GPL protejeaza mai mult motorul decat benzina datorita arderii aproape complete (99% fata de 86% benzina) si a emisiilor de noxe reduse cu 40-50% comparativ cu motorul pe benzina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.

× Suntem online!