Instalatiile GPL moderne secventiale lucreaza in sistem dual
Dupa montajul instalatiei GPL autoturismul va porni intotdeauna pe benzina, iar trecerea pe GPL se va face imediat ce temperatura apei in motor atinge temperatura optima. Trecerea se face automat fara ca soferul sa poata sesiza o diferenta. Instalatia este dotata cu un calculator care face posibila trecerea de la benzina la GPL si invers, in orice moment, fara ca utilizatorul sa resimta vreo schimbare in modul de functionare al autoturismului.
Rezervor GPL
Pentru siguranta rezervorul de GPL se va umple automat la 80% din capacitatea maxima. Instalatia GPL este dotata cu un sistem electronic de protectie care in cazul sesizarii unei nereguli in functionarea autoturismului, opreste alimentarea cu GPL si comuta automat pe benzina.
Valva comandata electric
La iesirea din rezervor, GPL-ul trece printr-o valva comandata electric, apoi intra in reductor-vaporizator, unde este transformat din stare lichida in stare gazoasa si-i reduce presiunea. Trece apoi printr-un regulator de debit comandat electronic, este introdus in rampa de injectie si apoi in cilindri, la fel ca si benzina, unde se produce combustia.
Prejudecati
Mentalitatea conform careia instalatia GPL duce la uzura prematura a motorului este total gresita. Studiile au demonstrat ca GPL protejeaza mai mult motorul decat benzina datorita arderii aproape complete (99% fata de 86% benzina) si a emisiilor de noxe reduse cu 40-50% comparativ cu motorul pe benzina.