Teste pe material si sudura – sunt prelevate probe aleatoriu si scanate cu radiatii pentru a scoate la iveala potentiale defecte
Teste de spargere – sunt alese rezervoare aleatoriu din serie si se umplu pana cedeaza. Unele rezervoare GPL pot sa reziste pana la presiuni de 110-120 bar.
Testul cu focul – rezervorul este umplut cu GPL si pus in mijlocul focului la temperaturi ce depasesc 600 – 700°C. Pentru a trece testul rezervorul trebuie sa se goleasca treptat prin supapa de siguranta fara a ajunge la o presiune atat de mare incat sa explodeze.
Testul de uzura – rezervorul este umplut si golit in mod repetat pentru a simula o uzura normala pe o perioada indelungata de utilizare. Perioada de verificare tehnica este de 10 ani dar rezervoarele GPL de calitate isi pastreaza carateristicile cu mult peste aceasta perioada.
Testul la impact / accident – se testeaza rezervorul pentru a observa cum se comporta in cazul unui accident. In urma testului la impact suprafata rezervorului va fi indoita dar acesta ramane in continuare etans.
Testul balistic – rezervorul este umplut cu GPL si lovit de proiectile metalice care se deplaseaza cu o viteza foarte mare. In acest caz rezervorul este penetrat dar gazul este eliberat treptat iar rezervorul se goleste in siguranta fara riscul unei explozii.
Test extrem rezervor GPL