Benzina are un punct de fierbere mai ridicat decit mediul inconjurator si ca GPL se evapora la o temperatura mai joasa.
Aceasta inseamna ca GPL are nevoie de o presiune relativ joasa pentru a ramine in stare lichida.
Cifra octanica teoretica (C.O.T.) si cifra octanica reala (C.O.R.) arata ca butanul si propanul au o caracteristica antidetonanta care este superior mai mare decit cea a benzinei.
Masa calorica creste de la benzina la propan iar volumul caloric scade.
Aceasta inseamna ca, avind aceeasi autonomie cu ambele feluri de combustibil, o masa in descrestere de la benzina la propan va fi suficienta. Oricum volumul va trebui sa fie mai mare. Aceasta implica ca masa de combustibil consumat de vehicule sa descreasca de la benzina la GPL. In sens invers poate fi verificat volumul consumat.
In ceea ce priveste alimentarea motoarelor cu GPL, testele au dovedit ca, atunci cind sunt comparate cu cele alimentate cu benzina, acesta are o eficienta mai ridicata cu aproape 8% ceea ce reduce coeficientii de echivalenta ai butanului si propanului, la valorile teoretice de 8%.