Chiar daca este depozitat intr-un rezervor mult mai rezistent, gazul are mai repede decat motorina si benzina. Daca se intampla sa ia foc, gazul va arde exact ca la bricheta, cu flacara bine localizata, fara sa explodeze absolut nimic. In concluzie incendiul incepe mai usor, dar are nevoie de timp ca sa se extinda, ceea ce le va permite pasagerilor sa-l stinga sau sa plece de la fata locului.
Spre deosebire de gaz, benzina prezinta alte riscuri, o masina pe benzina poate sa explodeze. Greu ce-i drept, dar poate sa explodeze mai repede decat una pe GPL. Si asta pentru ca, daca rezervorul nu se sparge in urma unui impact si exista un foc ce se propaga din cauza altor materiale inflamabile (izolatie, cauciuc, furtune, mocheta, tapiterie, etc.), in momentul in care caldura este prea mare, rezervorul incepe sa se umfle si in final plasticul cedeaza, provocand o explozie puternica. Mai exsita si situatia in care un rezervor este mai mult gol decat plin cu benzina lichida, insa vaporii sunt cei mai inflamabili si provoaca o implozie puternica din interior. Cert este ca daca flacarile ajung la rezervor ai toate sansele sa explodeze.
Speram ca astfel am infirmat anumite mituri despre instalatiile si rezervoarele GPL.