Un nou tip de instalatie GPL, si anume instalatia cu injectie GPL in stare lichida, incepe sa ia amploare.

Vestea buna este ca solutiile de alimentare cu GPL se dezvola din ce in ce mai mult. Acest nou tip de sistem GPL este capabil sa functioneze exclusiv pe gaz, nemaifiind nevoie de pornirea pe benzina apoi comutarea pe gaz atunci cand temperatura apei atinge aproximativ 40°C. Alt avantaj este ca functioneaza doar cu injectoarele de benzina.

Acest sistem GPL a fost dezvoltat pentru motoarele cu injectie directa (GDI, TSI, TFSI) si permite injectarea GPL chiar in camera de ardere folosind injectoarele originale si pompa de inalta presiune ale autoturismului. Astfel injectoarele de gaz si vaporizatorul au fost eliminate. Problema racirii injectoarelor de benzina a fost eliminata, racirea facandu-se de catre gazul lichid care trece prin ele.

GPL-ul este injectat sub presiune in camera de ardere, acesta se expandeaza si umple camera 100%, ceea ce reduce temperatura. Astfel performantele pe gaz devin mai bune decat pe benzina iar consumul scade si el.

Evaporarea mai buna a gazului si amestecul dintre gaz si aer in camera de ardere aduc un alt avantaj: fata de procesul de combustie al benzinei, pelicula de ulei nu este spalata de pe peretii cilindrului. Acest lucru prelungeste viata motorului si reduce emisiile poluante.

Avantaje:

  • performante mai bune;
  • fiabilitate sporita a motorului;
  • pornire directa pe benzina, consum mai mic, deci economie si mai mare fata de o instalatie GPL obisnuita;

Dezavantaje:

  • pretul ridicat al instalatiei;
  • se poate monta doar pe anumite motoare;

gpl injectie directa

1 – Rezervor GPL
2 – Flansa LDI
3 – Flansa Benzina
4 – FSU
5 – Pompa inalta presiune GPL/Benzina
6 – Senzor de temperatura
7 – Calculator LDI
8 – Calculator Benzina
9 – Filtru GPL

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.

× Suntem online!