Gazul petrolier lichefiat sau GPL este un amestec de butan si propan in parti egale sau inegale, in functie de climatul tarii in care este folosit. Dozajul este important pentru imbunatatirea calitatilor la aprindere si pornirea motorului mai ales in anotimpul rece. Gazul este stocat intr-un rezervor, care este de mai multe feluri si capacitati.

Ideea alimentarii vehiculelor cu combustibili alternativi nu este noua. Primele incercari s-au facut in Europa in anii ‘60. In Romania s-a utilizat GPL pe autobuze de transport in comun si taxiuri inca din anii ‘70-’80. Dupa Revolutie, s-a renuntat la ele. In alte tari, mai ales din Europa, cercetarile au continuat, iar instalatiile de GPL au devenit din ce in ce mai sigure si mai fiabile. Mai mult, sistemul de alimentare este dual. O simpla apasare de buton permite soferului sa treaca de la alimentarea pe benzina la cea pe GPL si invers, de la GPL la benzina. Instalatiile GPL moderne folosesc benzina la pornirea motorului iar apoi trec automat pe GPL cand se atinge temperatura optima.

In Japonia, circa 350.000 de taxiuri circula cu acest sistem dual. In Italia, 35% dintre masini au montate din fabricatie sistemul dual. In Olanda, anumite vehicule folosesc numai sistemul GPL iar exemplele pot continua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.

× Suntem online!