Gazul petrolifer lichefiat este un combustibil alternativ folosit in intreaga lume. Iata cateva mituri comune despre GPL.

GPL-ul este periculos deoarece exista mereu riscul unei explozii

O instalatie GPL montata de un service autorizat, nu este mai periculoasa decat un rezervor de benzina sau motorina. Rezervoarele din GPL sunt proiectatea pentur a retine combustibil sub presiune. Asta inseamna ca trebuie sa fie realizate din material mai gros si mai rezistent decat rezervoarele traditionale. Astfel riscul de explozie este practic nul.

Masinile care functioneaza cu GPL sunt mai lente

Instalatiile GPL secventiale pot duce la scaderea puterii motorului si a cuplului cu cateva procente (maxim 5%) si implicit a vitezei maxime a automobilului. Acceleratia scade cu aproximativ 5% fata de alimentarea cu benzina. Insa, beneficiile folosirii GPL-ului depasesc aceasta mica scadere a puterii.

Instalatiile GPL consuma mai mult

Un motor alimentat cu GPL va inregistra o crestere a consumului cu aproximativ 10%, dar diferenta de pret intre benzina si GPL anuleaza rapid aceasta crestere a consumului.

Masinile alimentare cu GPL pornesc greu iarna

Acest mit este fals, instalatiile GPL secventiale moderne pornesc folosind benzina si apoi trec automat la consumul de GPL cand se atinge temperatura optima. Acest lucru este insesizabil pentru sofer.

GPL-ul afecteaza motorul

GPL-ul produce o ardere mai eficienta decat benzina, curatand astfel reziduurile din motor si pastrand uleiul mai “curat” o perioada mai lunga de timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.

× Suntem online!