Multivalva GPL este un ansamblu de elemente mecanice si hidraulice care se monteaza pe rezervor. La umplerea rezervorului, GPL-ul va trece prin multivalva, astfel incat va permite trecerea usoara a lichidului in compartimentul rezervorului. Totodata pentru a asigura limita de umplere, multivalva este dotata cu un dispozitiv cu flotor, care blocheaza admisia de GPL la atingerea nivelului admis. Nivelul de umplere al rezervorului mai este indicat si prin intermediul unui indicator cu cadran, divizat in general in patru parti corespunzatoare nivelurilor de umplere, plus o parte care o constituie rezerva de GPL.
De asemenea, pe multivalva se afla doua robinete care sunt in pozitie normal deschisa si care blocheaza circuitele de umplere al rezervorului si de alimentare a motorului cu GPL, in cazul unor interventii de intretinere sau accidente.
In dreptul robinetului de alimentare al motorului, se gaseste o supapa care previne scurgerea accidentala a gazului in cazul distrugerii conductei de alimentare a motorului si care se activeaza numai in cazul unor accidente.
In afara tuturor acestor componente, mai exista si o supapa de suprapresiune pentru golirea rezervorului in exterior, la depasirea unor valori limita a presiunii gazului.
Multivalvele se diferentiaza dupa forma constructiva a rezervorului folosit, cilindric sau toroidal precum si dupa dimensiunile rezervorului, functie de unghiul de montaj prescris.