Rezervorul GPL este cea mai mare componenta a instalatiei GPL care se monteaza in general in partea din spate a masinii, in portbagaj si niciodata in compartimentul motorului. In general are o forma cilindrica, bombata la capete dar poate fi si toroidal, de diferite capacitati, in functie de autovehiculul pe care se monteaza. Rezervorul se monteaza permanent pe vehicul fara contact metal pe metal, in afara punctelor de ancorare. De obicei, pe rezervor se mai monteaza si urmatoarele accesorii:

  • Limitatorul de umplere la 80% din capacitatea rezervorului;
  • Indicatorul de nivel;
  • Supapa de suprapresiune;
  • Supapa de izolare cu limitator de debit;
  • Carcasa etansa care acopera accesoriile de pe rezervor;

In stare montata, cu autovehiculul gata de pornire, rezervorul nu trebuie sa se gaseasca la mai putin de 200 mm de suprafata solului.

Producatorul rezervorului a facut verificarea la o presiune cu mult mai mare decat cea la care este supus acesta in realitate, in asa fel incat sa ofere depline garantii in functionare sau in situatii accidentale. Din acest punct de vedere, instalatia este garantata cu un nivel de maxima securitate. O alta masura de siguranta consta in faptul ca rezervorul nu se va umple niciodata la intreaga lui capacitate, una din componentele instalatiei si anume limitatorul de umplere, asigurand umplerea numai la 80% din capacitate.

Rezervoarele GPL trebuie sa corespunda unor norme stricte de siguranta. Ele sunt sunt de doua feluri: cilindrice si toroidale, avand dimensiuni adaptate pentru diferite tipuri de autovehicule. Rezervoarele trebuie sa fie montate fix, fara posibilitati de miscare.

image020

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.

× Suntem online!