Rezervorul de Benzina
Mai toate masinile moderne au rezervoare de benzina realizate din plastic. In primul rand ca sa nu se fisureze la fel de usor ca tabla, ca sa nu rugineasca si ca in cazul unei sparturi aceasta sa fie mare pentru pierderea rapida a combustibilului (in loc sa picure fara ca soferul sa isi dea seama). In orice caz, plasticul este plastic si poate fi gaurit destul de usor si cu un cutit, nu degeaba este montat in loc ferit, in dreptul puntii spate, acolo unde sansele sa fie lovit sunt minime.
Rezervorul GPL
La polul opus, rezervorul unei instalatii de GPL este realizat din otel. Dar nu orice otel, ci unul tratat ca sa nu rugineasca si pentru a rezista la socuri si impact direct. Mai precis, un rezervor care se monteaza longitudinal in portbagaj cu o capacitate de 90 de litri, de la un producator de renume, are o grosime a peretelui de 0.5 – 2 centimetri. Adica poti sa tragi cu un pistol de 9mm in el, de la o distanta de 2 metri si nu vei face decat sa zgarii vopseaua de la suprafata. In schimb, rezervoarele toroidale, care se pun in locul rotii de rezerva, cu o capacitate mai mica, au o grosime a peretelui de 3-4 milimetri. Mai putin, dar oricum destul de zdravene ca sa reziste cu brio chiar si unui compactor auto.
Fiind realizat din otel, este gandit special sa se indoaie in caz de impact violent, nu sa se sparga, gazul ramanand in interiorul rezervorului.